8 روش مؤثر در بازسازی حافظه

 

توصیه های روانشناسان : 

1 ـ موز بهترین دوست حافظه : ویتامین B بهترین تغذیه حافظه است و موز دارای این منبع غنی می باشد . 
2 ـ مهربانی با خود :انجام کارهای مورد علاقه مانند خریدن یک شاخه گل ، کتاب رمان ، ملاقات دوستان قدیمی و ... باعث افزایش ترشح هورمون " دوپامین " می شود که احساس خوبی را در فرد به وجود می آورد و این ازفزایش تأثیر مثبتی بر سلسله اعصاب و آن بخش از مغز که مسئول حافظه است می گذارد . 
3 ـ قدم بزنید : زنان یا مردانی که به طور مرتب قدم می زنند بسیار کمتر دچار فراموشی می شوند .چرا ؟ تحقیقات نشان داده است که فعالیت ، ارتباط مغزی را در بخشی که ذهن مسئول حافظه است گسترش می دهد . 
4 ـ غذای سس دار نخورید : بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی عادت غذایی بیش از 8 هزار نفر ، استفاده از این نوع سس ها و غذاهای سویا دار باعث کاهش قدرت حافظه می شود . علت آن است که یک ماده شیمیایی موجود در این نوع سس ها و سویا که گفته می شود ضد سرطان و بیماری قلبی است دقیقاً عکس این خواص را با خود دارد . با این حال یک بار خوردن آن در هفته چندان مشکلی ندارد ! 
5 ـ خواب به موقع : یک استراحت خوب مغز می تواند اطلاعات بیشتر و بهتری را به حافظه شما بازگرداند تا مغزی که تمام روز را بدون استراحت گذرانده باشد . 
6 ـ بیشتر به خودتان برسید : تحقیقات نشان می دهد افرادی که رژیم های غذایی بسیار کم کالری در برنامه روزانه خود دارند نه تنها پروسه اطلاع رسانی را بسیار کند انجام می دهند ، بلکه از دیگر افراد هم سن و سال خود که این رژیم را ندارند نیز کمتر قادر به استفاده از حافظه خود می باشند . لذا به فکر خود باشید و رژیم های غیر موجه را فراموش کنید . 
7 ـ چای گیاهی بنوشید :آهن برای عملکرد صحیح حافظه ضروری است و نوشیدنی های کافئین دار به علت دارا بودن موادی به نام " تانن " ( اسید تانیک ) ، 75 درصد آهن موجود در بدن را از بین می برند . 
8 ـ خوردن قند و شکر مصنوعی را کاهش دهید : این امر ممکن است در کاهش وزن به شما کمک کند اما نوشیدن بیش از یک یا دو نوشیدنی رژیمی در طول روز حافظه دراز مدت شما را تخریب می کند . خوشبختانه تأثیرات منفی این مسئله دائمی نیست و شما به راحتی می توانید با قطع مصرف شیرینی های مصنوعی مجدداً حافظه خود را اصلاح کنید . 
منبع:مجله خانواده شاد شماره 39

راسخون

/ 0 نظر / 14 بازدید